print $title;

18 AUG 2009

BOL.COM Egbert

Uitdaging:
De markt voor studieboeken is vanwege allerlei vaste afspraken een gesloten bolwerk. bol.com wil een eenvoudig en goedkoper alternatief bekend maken: de aan- en verkoop van tweedehands studieboeken via bol.com.

Strategie:
Studenten worden studieboeken-‘dealers’ die flink verdienen aan oude boeken en fors besparen door nieuwe boeken tweedehands in te kopen via bol.com.

Concept:
Egbert, een geslepen student, voert wel heel erg serieus campagne voor zijn voordelige boeken op bol.com. Eerst ‘hackt’ hij bol.com’s campagne op abri’s. Vervolgens gaat zijn screenwash-promotieteam via Hyves bij alle studenten langs.

Resultaat:
Een van de meest succesvolle Hyves-campagnes ever. 1,3 miljoen unieke bezoekers op Egberts Hyvespagina, Egberts screenwash-promotieteam is vervolgens meer dan 5 miljoen keer doorgestuurd. Goed voor een omzetstijging van tweedehands studieboeken van 29% t.o.v. 2008.

Over het product:
De meeste studenten kopen hun studieboeken met een korting van 5 tot maximaal 10% via een boekhandel waarmee vaste afspraken zijn gemaakt vanuit de opleiding of de studievereniging.
Terwijl je via bol.com sowieso ook 5% korting kunt krijgen. En daar boven op kun je nog eens meer dan 40% extra korting regelen door ook ‘boekendealer’ te worden.

Amsterdam