print $title;

25 OCT 2013

Schiphol ‘sociaalste’ luchthaven ter wereld

Schiphol is gisteravond tijdens het ‘Eye For Travel’ event in het Amsterdamse Mövenpick Hotel uitgeroepen tot de luchthaven die wereldwijd het beste gebruik maakt van social media.

Drie jaar geleden startte Schiphol samen met Red Urban een zoektocht naar manieren waarop social media de luchthaven van toegevoegde waarde zouden kunnen voorzien. Sinds januari 2011 is de luchthaven met de uitvoering daarvan gestart, binnen de kanalen Facebook, Twitter & YouTube.

Het juryrapport meldt onder meer ‘terwijl de meeste luchthavens aarzelend Social Media beginnen te gebruiken, toont Schiphol duidelijk leiderschap in deze manier van communiceren. Met unieke en aansprekende initiatieven, laat de luchthaven zien dat zij beseft dat een langdurige band met passagiers nodig is om voorkeursmerk te worden. Door haar constante en evenwichtige gebruik van Social Media is Schiphol de beste luchthaven in de wereld op dit gebied geworden’.

De award is een fantastisch signaal dat we op de goede weg zijn!

Foto: Artstudio23.com

Amsterdam